Ste sklamaná? Reklamujte!
Naučte sa reklamovať a nebojte sa! Bojujte za svoje práva a ozvite sa poriadne nahlas! Na Slovensku je reklamácia takmer trestným činom, no v zahraničí úplnou samozrejmosťou.
V obchode som si to nevšimla
Kúpili ste si nové šaty, perfektné tričko, top, nohavice? Prídete domov a… všimnete si, že je deravé, má vyťahané farby alebo sa vám začne po týždni rozpadať. Alebo ste kúpili mame, sestre, priateľke či priateľovi nesprávnu veľkosť? Ženy všeobecne radi nakupujú, čo však obľubujú menej je práve reklamácia tovaru.
Reklamácia, u nás sa stále dosť podceňuje. Urobiť z reklamácie podobne prirodzenú vec ako je nakupovanie bude trvať ešte dlho. Ženy často tovar nevymieňajú zo strachu, skrytej hanby alebo naopak vlastnej hrdosti alebo len nevedia, na čo skutočne majú právo!
Vo svete je bežné, že väčšina spoločností, ktoré ponúkajú oblečenie, vymieňajú tovar úplne automaticky alebo vám bez zbytočných prieťahov rovno vrátia peniaze. Obchody, kde je reklamácia oblečenia zahrnutá do politiky podnikania, vedia ako ženy znova prilákať. Dokonca môžete vrátiť tovar do 14 – 30 dní, s originálnym štítkom a vrátia vám plnú sumu. Na Slovensku je to stále stigma, „to je tá, čo reklamovala tovar!“. Väčšina značkových obchodov ponúka takúto možnosť aj u nás, častokrát je to napísané priamo na pokladničnom bloku. Pri tovare od ázijských predajcov však takúto službu nečakajte.
Reklamácia je vaše právo
A predajca by si nemal vymýšľať vlastné pravidlá, ak nechce reklamáciu prijať, obráťte sa na SOI (Slovenská obchodná inšpekcia) alebo skúste len SOI-ku spomenúť a možno sa bude dať ľahšie presvedčiť.
Pri reklamácii oblečenia platia určité pravidlá. Mali by ste mať originálny pokladničný blok alebo jeho kópiu. Ďalej k reklamácii pribaľte poškodený tovar alebo tovar, ktorý chcete vymeniť. Reklamácia je bežná záležitosť, naučte sa reklamovať!
Fotografia: © bigstockphoto