Jedlá ktoré vám spália tuk

Zdravá výživa a jedlo

Naštartuje si metabolizmus. Vedeli ste, že niektoré jedlá majú veľmi silný termogenický účinok? Kalórie tak pálite už počas toho ako žujete. Zapáľte váš metabolický oheň!

Myslite celozrnne, spaľujte dvojnásobne

Vaše telo spaľuje dvojnásobné množstvo kalórií trávením celozrnnej potravy v jej pôvodnom prevedení, ako sú napríklad jedlá z ovsenej múky alebo hnedej ryže, než pri trávení už priemyselne spracovaných produktov.

Chudé mäso rovná sa štíhla postava

Proteíny majú vysoký termogenický účinok. Vaše telo tak dokáže spáliť  okolo 30% kalórií, ktoré jedlo obsahuje už počas procesu trávenia. Takže napríklad z 300 kalórií obsiahnutých v kuracích prsiach spálite počas trávenia rovných 90.

Nízkotučné mliečne výrobky

Sú bohaté na kalcium a vitamín D, pomáhajú udržať a budovať svalovú hmotu, dôležitú aj pre udržanie odolného a dobre fungujúceho metabolizmu. Preto keď nabudúce budete prechádzať oddelením mliečnych výrobkov, nezabudnite si do košíka prihodiť nejakú tú nízkotučnú mliečnu pochúťku.

Zelený čaj

Pitie štyroch šálok zeleného čaju za deň pomohlo ľuďom, ktorí sa zúčastnili výskumu Amerického žurnálu pre klinickú výživu, zhodiť viac ako 2,5 kilogramu v období ôsmich týždňov. Látky obsiahnuté v nápoji pripravenom z lístkov zeleného čaju pomáhajú jednorázovo urýchliť proces metabolizmu v momente, kedy si práve vychutnávate jeho dúšky. Pre zvýšenie jeho denného príjmu majte preto vždy po ruke alebo v chladničke aj fľašku zeleného ľadového čaju.

Šošovica – nepodceňujte železo!

Jedna šálka šošovicových bobúľ v sebe uchováva až 35 % odporúčanej dennej potrebnej dávky železa, čo je v každom ohľade dobrá správa. Najmä, ak zohľadníte fakt, že zhruba okolo20% z nás trpí nedostatkom železa v organizme. Ak vaše telo pociťuje nedostatok takejto živiny, váš metabolický proces sa zákonite ocitá v problémovej situácii. A keďže nedostáva všetky potrebné výživné látky, ktoré k svojej práci potrebuje, začína uberať na výkone a celý tráviaci proces sa začína spomaľovať.

Spaľujte s pálivými papričkami

Kapsaicín je látka, ktorá dodáva pálivým čili papričkám ich úžasnú schopnosť rozpáliť naše vnútro. Zároveň s tým, ako sa náš organizmus a naše telo zohrieva, začínajú sa pod vplyvom páľavy doslova rozpúšťať zvyšné kalórie. Tento efekt môžete dosiahnuť zjedením papričiek v rôznych podobách a úpravách. Môžete skúsiť jesť chilli papričky v ich surovom stave. Tu však sa treba mať na pozore, a nezaškodí vám určitá dávka rešpektu. Svoju moc a silu však dokážu papričky  prejaviť aj ako prísady do varených jedál, či v sušenom alebo mletom stave. Pridajte preto do polievok, mäsových pokrmov či guláša, kayanského korenia alebo pálivej omáčky koľko vám je príjemné. Dajte však pozor, aby ste nemuseli po takejto večeri volať hasičov.

Fotografia: © BigStockPhoto.com

Ohodnotiť článok
[Spolu: 2 Priemer: 5]
Užitočné značky:, , , ,

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tento web používa súbory cookie na poskytovanie služieb, prispôsobenie reklám a analýzu prenosov. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close