Voda je základ! Koľko treba v lete piť?

Za sebou máme už niekoľko horúcich týždňov a vysoké teploty nás neopustia ani v najbližších dňoch. Ako prežiť horúčavy v pohode? Prvoradý je dostatočný pitný režim.

Koľko treba denne piť?

Počas horúcich dní by malo telo prijať minimálne 3 litre tekutín. Pri zvýšenej aktivite ako šport alebo fyzická práca by mal byť príjem ešte vyšší. Pite pravidelne a v menších dávkach, ideálne tak, aby ste nepociťovali smäd. Smädom vám organizmus signalizuje, že ste pitný režim zanedbali a telo potrebuje urgentne doplniť tekutiny.

Nie je voda ako voda

Najvhodnejšie nápoje sú čistá voda, nesladené bylinkové a ovocné čaje, minerálne vody a zriedené ovocné šťavy. Dajte si pozor na sladené nápoje a džúsy, ktoré obsahujú množstvo jednoduchých cukrov. Majú nielenže vysokú kalorickú hodnotu, ale zhoršujú vylučovanie vody z organizmu. Počas horúcich dní obmedzte aj nápoje s dehydratačným účinkom ako káva a čierny čaj. Vyhnite sa aj nadmernému množstvu soli a sladkým jedlám. Pri minerálnych vodách sa nedržte len jednej značky, ale pravidelne ich obmieňajte. Tekutiny nemusíte dopĺňať len nápojmi, ale aj šťavnatým ovocím a zeleninou. Pre vysoký obsah vody sú veľmi vhodné uhorky a melóny. Pri nákupe zeleniny, ovocia, minerálnych a stolových vôd môžete aj ušetriť, stačí ak budete sledovať aktuálne akcie hypermarketov. Napr. Tesco leták si môžete prezerať pohodlne na počítači či v mobile.

Ako zistíte, že pijete málo?

Pitný režim dodržiavate nesprávne, ak pijete len vtedy, keď pociťujete smäd. Ďalším znakom nedostatku tekutín môžu byť bolesti hlavy, sucho v ústach, únava, zlá koncentrácia a malátnosť. O vašom pitnom režime vám veľa napovie aj farba moču. Ak je bezfarebný alebo slabej žltej farby, prijímate dostatok tekutín. Ak je tmavý a zapácha, musíte piť viac. Dodržiavať pitný režim vám môžu pomôcť aj mobilné aplikácie, ktoré vás upozornia, že je čas doplniť tekutiny.

Krásna a hydratovaná

Pravidelný pitný režim je tým najlepším spôsobom, ako oddialiť starnutie. Ešte predtým, ako nakúpite množstvo ,,anti-age“ prípravkov, siahnite po pohári vody. Krémy hydratujú pokožku na povrchu, ale omnoho dôležitejšia je hydratácia zvnútra. Výsledky v podobe vláčnej a mladistvej pleti sa dostavia už v krátkom čase rovnako ako lepšie trávenie, dostatok energie a ako bonus zhodíte aj pár kíl.

Fotografia: © Photo-Mix/pixabay

Ohodnotiť článok
[Spolu: 2 Priemer: 4]
Užitočné značky:, , ,

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tento web používa súbory cookie na poskytovanie služieb, prispôsobenie reklám a analýzu prenosov. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close